سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بنام خدا

یکی از اتفاقات روزهای اخیر که در نوع خود بی نظیر بود و متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفت چه از سوی مسئولین وچه از سوی اقشار مختلف و جامعه فرهنگی و هنری , ورود هیئت بلند پایه هالیوودی به تهران در اسفند ماه سال جاری است.

                   

                   n00085289-r-b-003.jpg

گذشته از موقعیت حساسیکه این هیئیت برای ورود به ایران انتخاب کرده اند  و روزهای نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان کارنامه کاری این هیئت جای سوال و تعجب خواهد داشت که چرا چونین شخصیتهایی با کارنامه کاری سیاه ساخت محصولات و فیلمهای ضد ایرانی – ضد اسلامی اجازه ورود به کشور گرفته اند .
در بین این  هیئت هالیوودی حضور دو شخصیت بیش از دیگران جای شگفتی دارد .
«تام پولاک» رئیس کمپانی یونیورسال . آخرین اثر ضدایرانی پولاک و کمپانی یونیورسال انیمیشن ضد ایرانی«پرسپولیس»است . گذشته  از این اثر محصولات دیگر« پولاک» عمدتا با محتوای تخریب  و اهانت به اسلام و زیر سوال بردن اندیشه های توحیدی و در عوض تبلیغ و موجه نشان دادن تروریسم صهیونیستی است .

همچنین حضور « سد جینیس»  که به لحاظ مقام و منصب رسمی در آمریکا از یک وزیر مهمتر به شمار می آید، به عنوان نماینده رسمی ترین نهاد سینمایی آمریکا از همه مدعوین پرسش‌برانگیزتر بود؛ خصوصا اینکه او شخصاً داوطلب می شود با هزینه خود، راهی ایران گردد.

خانه سینمای ایران اعلام میکند این دعوت به دور از جریانهای سیاسی "طی ابتکاری کاملا خصوصی برای تبادل آموزشی و هنری" انجام گرفته ,  اما سوال اینجاست که چرا این تبادل به اصطلاح آموزشی در برهه خاص انتخاباتی ایران آن هم بعد از 30 سال و با حضور شخصیتهای کاملا ضد ایرانی و تغذیه شده از منابع فکری و سیاسی صهیونیستی صورت گرفته .
جالب تر اینکه علی رغم ادعای مسئولین خانه سینما در همایشهایی که با حضور این افراد برگزار شد  کمترین اشاره ای به مسائل تخصصی نشده است و در عوض بحثهای داغ این دیدارها پیرامون مساله سانسور در فیلمهای ایرانی و سیاست آمریکا و ایران بوده است .

                      L00900352419.jpg

با توجه به انواع تخریبهایی که در سالهای اخیردر مورد کشورمان از سوی سازمان سیا به متصدیان هالیوود دیکته شد تا در آثار سینمایی چون سیصد , کشتی گیر و ... نمود پیدا کنند و حتی با به قدرت رسیدن جناح و شخصیتی که ادعای تغییر در روابط ایران و آمریکا و منطقه را شعار انتخاباتی خود قرار داده بود شاهد بودیم هنوز این شخصیت پا به عرصه سیاست نگذاشته طرح ساخت 30 فیلم ضد ایرانی در هالیوود کلید میخورد , با این وجود دعوت و ورود این هیئت به کشورمان چه معنایی میتواند داشته باشد ؟

مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد, چرا که اگر به اوضاع فرهنگی و به خصوص فعالیتها و آمد و شدهای مراکز فرهنگی -هنری چون «خانه هنرمندان»  و سینماگران کشورمان کمی دقیق شویم  جای تعجبی از ورود این هیئت به کشورمان باقی نمیماند چرا که دعوت و ورود این شخصیتها به کشورمان تنها یکی از نتایج کوچک فعالیت خانه هنرمندان ایران  در طی این سالهاست .

در حالیکه سازمانهای فرهنگی و اطلاعاتی کشورمان بیشترین فعالیت و انرژی خود را پیرامون این مسائل و جلوگیری از رواج سیاستهای امپریالیسمی در جامعه تنها چند مرکز خاص صرف کرده اند در حالیکه مراکز نشر و حتی تئوری سازی و نظریه پردازی اندیشه های غربی و وابسته به قدرتهایی چون آمریکا و انگلیس در مراکز دیگری فارق از هرگونه محدودیت در آرامش خیال به فعالیتهایی در جهت دین زدایی و نزدیکی بیشتر به غرب میپردازند .

خانه هنرمندان ایران همان مرکزیست که «کیان تاج بخش» که چندی پیش به اتهام جاسوسی دستگیر شد به اعتراف خود در این مرکز  شیوه شورش های اجتماعی و انقلابهای مخملی را برای فعالان هنری و فرهنگی کشور تدریس و تئوریزه میکند. و حتی در این امر از شخصیتهای بیگانه چون   رئیس سابق سنای هلند وماموران سفارتهای  انگلیس ,فرانسه ,آلمان یاری میگیرند .

خانه هنرمندان همان مرکز به اصطلاح هنری و فرهنگیست که در آن شخصیت ضد اسلامی یعنی «رامین جهانبگلو»مجری  مسابقه «داستان کوتاه نویسی صادق هدایت» به تمجید و الگو گرفتن از نوشته ها و اندیشه های صادق هدایت که آثاری اهانت آمیز به مقدسات و سراسر توهین و هرزگی را ارائه داده است میپردازد و با بی شرمی در ابتدای این مراسم میگوید : "«این جلسه فقط تجلیل از یک نویسنده نیست، تقدیر از یک جهان بینی و فکر است

عجیب نیست که حتی پای اعضای سابق بنیاد فرح پهلوی و کارمندان بنیادهای مطالعاتی وابسته بهCIA به این مرکز ضدایرانی باز میشود و حتی سفیر انگلیس با فراغ بال در سالروز تولد ملکه انگلیس- همان پیرزنی که به سلمان رشدی ملعون نشان شوالیه افتخار اعطا میکند- , جمعی از هنرمندان و سینماگران کشورمان را به جشنی که به همین مناسبت ترتیب داده اند دعوت میکند .

اینجاست که چرایی و دلیل ایجاد خانه ای با نام خانه هنرمندان ایران آشکار میشود مرکزیکه با مساحت بیش از چهار هزار متر باغ و بنا بطور رایگان در اختیار مسئولین فرهنگی و هنری کشور قرار داده میشود تا خواستگاه هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی کشورمان باشد اما ظاهرا دشمنان ایران به حساسیت این مرکز بیش از ایرانیان پی برده اند و این خانه و باغ به همراه مسئولین و متصدیان آن جمله گی نه در راه اعتلای هنر و فرهنگ ایران بلکه در راه تخریب افتخارات گذشته و حال کشورمان و وابستگی و نوکر مآبی بیشتر برای فرهنگ غربی به خدمت گرفته شده است .

بی جهت نیست که در این عرصه صدای هنرمندان و سینماگران متعهد کشورمان  چون «مجید مجیدی» از فساد و خود باختگی این صنف بلند میشود اما گوش شنوایی برای شنیدن و اقدام به موقع قبل از بروز فاجعه وجود ندارد  .

پس دیگر نبایدپرسید چرا در  محصولات سینمای حرفه ای کشورمان اثری از اهداف انقلابی –سیاسی کشورمان دیده نمیشود ؟ چرا با وجود آنکه آثار سینمایی غرب پیرامون جنگ جهانی دوم به هزاران هزار اثر میرسد در حالیکه سالها از آن واقعه میگذرد اما همچنان کمپانیهای غربی توانایی ساخت فیلمهایی با موضوعیت جنگ جهانی دوم را دارند اما بعد از گذشت کمتر از 20 سال از جنگ تحمیلی هشت ساله ای که مدت آن از جنگ جهانی دوم نیز بیشتر به طول انجامید و بیش از 32 کشور جهان و همه ابرقدرتها بر علیه کشورمان بسیج شدند که در نوع خود بی نظیر است,  سینماگران کشورمان در این حوزه به قول خودشان کفگیرشان به ته دیگ خورده و دیگر نشانی از سینمای حرفه ای در این حوزه دیده نمیشود اما در عوض انواع سریالهای درجه پایین و داستانهای بی محتوا در این مورد ساخته شده است سریالهایی پیرامون دفاع مقدس که به جای اعتلا بخشیدن و زنده کردن و باز گو کردن ظلمهای بی نظیری که ابر قدرتهای دنیا در حق ملت ایران اعمال کردند آنقدر بی محتوا و لوث شده با داستانهایی تکراری و خسته کننده و البته به دور از واقعیتهای جنگ یکی پس از دیگری در شبکه های تلویزیونی کشورمان پخش میشود که ببینده را به بی تفاوتی در قبال این واقعه بی نظیر دچار میکند.

نکته جالب توجه در این آثار و حتی آثار سینمایی گذشته تا حال که پیرامون دفاع مقدس در کشورمان تهیه و تولید شد عدم بها دادن به سیاست کشورمان و فرمایشات امام خمینی و مقام رهبری  و حتی عدم حضور اندیشه , نظرات و سخنان ایشان در فیلمهایی از این دست میباشد فیلمهای دفاع مقدس به جز چند مورد انگشت شمار مانند فیلمهای هالیوودی  یا به قهرمان پروری پرداخته اند و یا به اعتقادات رزمندگان جنبه ای مرتاض گونه بخشیده اند .

جنگ جویانیکه با خواندن ورد و گوشه نشینی و درویش مسلکی به پیروزی میرسند در حالیکه در این آثار نشانی از شور جهادی و اعتقادات آمیخته با شعور سیاسی و به تصویر کشیدن و بازگو کردن  امکانات و کمک و پشتبانی 32 کشور جهان به ارتش صدام ملعون دیده نمیشود .در کدامیک از این آثار به یاد داریم که شخصیت فیلم به نظر و سخنان امام خمینی اشاره داشته باشد به جز یک یا دو مورد اثر دیگری در این زمینه وجود ندارد .

گذشته از سینمای دفاع مقدس که چندیست فاتحه آن خوانده شده و در آینده نیز جز آثاری که بر جنبه مرتاض گونه و درویش مسلکی عده ای که فارق از اندیشه و شعور سیاسی از زمانه,  خود را وارد مهلکه میکنند,  ساخته نخواهد شد.
  مورد دیگری که در آثار سینمایی کشورمان جای سوال دارد عدم ساخت و تهیه فیلمهایی با مضمون فلسطین و مقاومت اسلامی است در گذشته و در زمانیکه شور و هیجان انقلاب تاثیرات فکری خود را در این زمانه داشت چندین مورد البته انگشت شمار در این زمینه تهیه و تولید شد اما کدام اثر سینمایی را در سالهای اخیر با این مضمون به خاطر میاوریم که در کشورمان ساخته شده باشد .از شدت فقر این دست از فیلمها و آثار سینمایی در سالروزهای مرتبط با قضیه فلسطین حتی صدا و سیمای کشورمان مجبور است یک و یا دور مورد فیلم با این مضمون را بارها و بارها به نمایش در آورد نمونه آن فیلم « بازمانده» که هر سال در روزهای مانده به سالروز قدس از شبکه های تلویزیونی کشورمان بارها به نمایش در میاید چه برسد به اینکه فیلمی با این مضمون بر پرده سینماها  به نمایش گذاشته شود.

مقوله فرهنگ و هنر و بخصوص سینما و رسانه از مقولات بسیار مهم در سیاست و فرهنگ  هر ملتی هستند که در صورت عدم توجه و بکار گیری مسئولین و متصدیان خود باخته  که کارنامه مشکوک و سیاهی در این زمینه دارند نه تنها ابزاری برای رساندن پیام آن ملت  به ملت خود و سرزمینهای دیگر نخواهد بود بلکه به وسیله ای در جهت تبلیغ سیاستهای دشمن و شکل گیری انقلابات نرم  بدل خواهد شد .

ورود هیئت هالیوودی به ایران باید از جنبه قانونی و قضایی مورد بررسی قرار گیرد و دعوت کنندگان  این شخصیتهای ضد ایرانی باید محاکمه و از کار بر کنار شوند تا درسی برای به اصطلاح روشنفکران غرب زده وادی هنر باشد . و ای کاش مسئولین وزارت ارشاد وزارات اطلاعات و نمایندگان مجلس و دولت  این فرمایش مولا علی علیه السلام را آویزه گوش خود قرار دهند که فرمودند :
به خدا سوگند هر ملتی که درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد ذلیل خواهد شد .»"


نوشته شده در  شنبه 87/12/17ساعت  11:26 عصر  توسط شیدا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مشق شب برای دولت یازدهم :آمریکا کیست؟
سنگباران
قدرت ایران، بسیار فراتر از بستن تنگه هرمز
صبر
آینده از آن حسین(ع) است
قرض الحسنه
اخطار به وزارت ارشاد -وزارت اطلاعات و قوه قضاییه
[عناوین آرشیوشده]