سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 بنام خدا

آیا به عنوان یک ایرانی  از ماهیت جشن های 2500 ساله ایران مطلع هستیم ؟
آیا میدانیم اساسا عدد 2500 سال بعنوان نماد آغاز سلطنت کوروش کبیر چگونه محاسبه شده است ؟
آیا میدانیم طراحان و برگزار کنندگان این جشن ,  که با هزینه مردم ایران برپا شد و در آن ایرانیان تنها به عنوان مستخدم سران غرب و شرق بکار گرفته شدند , چه کسانی بودند ؟
صرف نظراز هزینه‏هاى هنگفت و نیز مفاسد فراوان این‏ مراسم، طراحى و اجراى این برنامه به تمامى از سوى مجامع‏ صهیونیستى صورت گرفت .على رغم تبلیغات ادعایى دربار پهلوى مبنى بر بزرگداشت 2500 سال سلطنت و پادشاهى در کشور ایران،واقعیت این بود که جشن‏هاى 2500 ساله،صرفا با هدف نکوداشت‏ خاطره و تاریخ عزیمت یهودیان از بابل به ایران و بیت المقدس در زمان کوروش،در سال 539 قبل‏ از میلاد برگزار شد .آن گونه که بعدها آشکار شد،محافل یهودى-صهیونیستى در سال‏ 1340 شمسى/1961 م،طرح و تمایل به برپایى این جشن را اعلام کرده بودند.

                     عکس های جشن های 2500 ساله شاهنشاه منفور

    
در سال 1961،صهیونیستها  تصمیم گرفتند تا به منظور یادبود آزادى و رهایى ملت‏ یهود از اسارتش در بابل،کنگره‏اى با شرکت تاریخ نویسان برگزار نمایند. در تاریخ یهود آمده است  بخت النصر دوم،پادشاه بابل،پس از آنکه اورشلیم را فتح کرد،یهودیان  را به‏ اسارت به بابل برد  البته لفظ اسارت  کلمه ایست که یهودیان برای مظلوم نمایی در تاریخ از آن استفاده کرده اند چرا که هنگامیکه بنی اسرائیل در بابل ساکن شدند به قدری از شرایط  محل اسکان خود  راضی بودند که حتی پس  از آنکه کوروش پادشاه ایران  به آنان اجازه بازگشت به بیت المقدس را داد حاضر نشدند به آن سرزمین بازگردند و تنها چندین تن از آنان برای باز سازی اماکن مذهبیشان به بیت المقدس رفته  و پس از مرمت و باز سازی دوباره به بابل باز گشتند . به نقل از منابع یهود بنی اسرائیل  به مدت چهل سال  اجازه ورود به بیت المقدس  را نداشتند ، یعنى تا زمانى که کوروش کبیر،شاه پارس،بابل را در سال 539 پیش از میلاد به‏ تصرف خود در آورد. یهودیان این زمان  را تاریخی خوش یوم برای بنی اسرائیل میدانند  به همین جهت از آنجا که قدرت سیاسی یهودیان و صهیونیستها در دوران پهلوی  افزایش یافته بود پیشنهاد برگزاری مراسم باشکوهی جهت یاد بود آزاد سازی یهودیان در این تاریخ بدست کوروش را مطرح کردند .

 مشاور فرهنگى دربار که از گرایش‏هاى متکبرانه شاه مطلع بود.از شاه‏درخواست‏ ملاقات کرد.در این ملاقات،تاریخ شناس معروفى که متأسفانه با تمام دانش خود از شخصیتى ضعیف و نفوذپذیر برخوردار است،او را همراهى مى‏کرد و نظریه زیر را ارائه نمود:

"«به جاى آنکه بگذاریم اسرائیلى‏ها این بزرگداشت را منحصر به آزادى یهودیان از بابل،نمایند،چرا تأکید را بر ارزشهاى والاى کورش کبیر،شاه هخامنشى قرار ندهیم‏ و به سلطنت رسیدن او را به عنوان یکى از زمانهاى پرعظمت عهد عتیق جلوه‏ ندهیم،تا به این ترتیب نشان دهیم که سلطنت در ایران منشایى اصلى و تاریخى‏ دارد؟"»

 این پیشنهاد به نظر شاه خیلى جالب آمد. در آن زمان،بر اساس محاسبه کانون‏هاى صهیونیستى،سال 539 قبل از میلاد به عنوان‏ مبدأ،با سال 1961 میلادى (1340 شمسى)یعنی  زمانی که صهیونیستها پیشنهاد برگزاری این مراسم را به محمد رضا پهلوی دادند  جمع شده و رقم 2500 سال  به دست آمد.               

در افشاى ماهیت این جشن، حضرت
امام خمینى (س) مردم ایران را نسبت‏ به ماهیت و اهداف برگزار کنندگان این مراسم هشیار و آگاه نمود:

«" کارشناس‏هاى اسرائیل براى این تشریفات دعوت شدند به طورى که خبر شدم و نوشتند به من،کارشناس‏هاى اسرائیلى مشغول به پا داشتن این جشن هستند و این‏ تشریفات را آنها دارند درست مى‏کنند.این اسرائیل که دشمن با اسلام است و الان‏ در حال جنگ با اسلام است ....به این ممالک اسلامى بگویید که نروید به این جشنى که اسرائیل دارد بساط جشنش را به پا مى‏کند یا درست مى‏کند؛کارشناس‏هاى اسرائیل در اطراف شیراز دارند بساط جشن را درست مى‏کنند.در این جشنى که کارشناس‏هاى اسرائیل دارند این عمل را مى‏کنند،نروید."»

در یک اثر تحقیقى نیز در این باره چنین تصریح و تأکید شده است:" داستان آزادى یهود به دست کوروش در تورات نقل شده و جشن‏هاى 2500 ساله که‏ محمد رضا پهلوى راه انداخته بود در واقع به خرج ملت ایران و به خاطر بزرگداشت‏ این واقعه تاریخى محبوب یهودى‏ها و با رهبرى و برنامه ریزى صهیونیست‏ها بود."

  کوروش کبیر دست آویز صهیونیستها

 محافل یهودى و صهیونیستى نیز در این باره اعترافات جالب توجهى داشتند که  یک نمونه آن یادداشت "لطف الله حی" است .

لطف اله حى یکى از سران انجمن کلیمیان تهران،نماینده مجلس شوراى ملى،از مشاهیر و معاریف فراماسون و عضو برجسته تشکیلات صهیونیسم که ریاست "شوراى یهودیان ایران "در "شوراى مرکزى جشن‏هاى 2500 ساله "را عهده‏دار بود،در مهر ماه 1349،طى اطلاعیه‏اى در میان جامعه یهود ایران،در این باره چنین نوشت:

"« این جشن‏ها در حقیقت یادبود اولین اعلامیه حقوق بشرى در 25 قرن قبل است. همان اعلامیه‏اى که به فرمان کورش کبیر شاهنشاه بزرگ ایران در آزادى ملت یهود از اسارت بابل و آبادى خانه خدا و معبد دوم در اورشلیم صادر شد و نه تنها به منزله‏ لوحه زرینى در بزرگى روحى و عظمت فکر انسانى شاهنشاهى ایران در تاریخ‏ بشریت به یادگار مانده و هنوز هم مى‏درخشد بلکه ماده تاریخ 2500 ساله جامعه‏ یهودیان ایران شد.در حقیقت اعلامیه کورش کبیر ابتداى سکونت یهودیان ایران در ادوار عزرا و نحمیا و زر و بابل در این دیار مقدس به شمار مى‏آید. فى الواقع جشن‏هاى سال آینده براى یهودیان ایران جنبه جشن 2500 ساله‏ تاریخ ما[یهودیان‏]در ایران است. از این حقایق مهمتر آنکه این جشن‏ها در عهد سلطنت پرافتخار پدر تاجدار و انسان بزرگ قرن ما شاهنشاه آریامهر که به حق نزد یهودیان جهان کورش ثانى لقب‏ گرفته است انجام مى‏گیرد. به همین منظور از مدت‏ها قبل از طرف شوراى مرکزى جشن‏هاى شاهنشاهى با شرکت گروهى از سرشناسان و افراد بصیر جامعه یهود،شوراى یهودیان ایران وابسته‏ به شوراى مرکزى جشن‏هاى شاهنشاهى تشکیل و با مطالعه مستمر و عمیق و مشاورات لازم برنامه اجرایى جامعه ما[یهودى‏ها]را در این باره تهیه نمود[...که‏] شامل اقدامات مفصلى در زمینه‏هاى فرهنگى-بهداشتى جشن‏ها و مشارکت جوامع‏ مختلف یهودیان جهان است به موقع خود به اطلاع همگان خواهد رسید تا هر خانواده یهودى ایرانى سهم خود را در آن ادا نماید.

محافل یهودى صهیونیستى با برگزارى جشن‏هاى مزبور،و تغییر تاریخ و تقویم‏ هجرى شمسى ایران به تاریخ جعلی شاهنشاهى کوروش کبیر  و در واقع « تاریخ و تقویم یهود ایران » سعى در تعقیب مقاصد خود کردند دو دلیل اصلی از برگزاری این مراسم یکی:
  تقویت مناسبات رژیم صهیونیستی  با شاه  و بهره برداری از تاریخ ایران در جهت حمایت از قوم یهود و تبلیغات  بویژه در خصوص خدمات کوروش در آزاد کردن قوم یهود از یوغ پادشاه بابل و بدین وسیله تحکیم پیوندهای باستانی ایران و یهود در جهت حمایت و پشتبانی ایران از اسرائیل جعلی در زمان  خطر و تحدید علیه رژیم جعلی اسرائیل بود   .

اما شاه به دلیل فشار افکار عمومی ایران نتوانست بطور رسمی و آشکار از سران رژیم صهیونیستی در این جشن دعوت به میان اورد و مطبوعات رژیم اشغالگر  به این علت شاه را مورد انتقاد و نکوهش قرار دادند .

دوم بهره برداری مناسبات اسرائیل جعلی  و ایران با اعراب و ایجاد روابط  پنهانی اعراب با اسرائیل جعلی  در زمینه سازش و عدم حمایت از فلسطین بود  .

شاید حال بتوانیم دلیل توجه محافل صهیونیستی – ایرانی  و شبکه ها و سایتهای فارسی زبان ضد ایران را در تعریف و تمجید از کوروش کبیر و مدح جشنهای 2500 ساله دریابیم چرا که از سیاستهای صهیونیسم در دنیا,  نسبت دادن هر شخصیت بزرگ و ملی به تاریخ یهود است تا علاوه بر جلب حمایت برای صهیونیستها حس ملی و وطن دوستی آن ملت را با سیاست خاص خود به حمایت از صهیونیستها پیوند زنند .
منابع :
تکاپوی صهیونی در ایران معاصر / محمد تقی تقی پور

ایران و رژیم صهیونیستی در دوره پهلوی دوم /سید هادی خسرو شاهی


نوشته شده در  دوشنبه 88/2/21ساعت  5:21 عصر  توسط شیدا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مشق شب برای دولت یازدهم :آمریکا کیست؟
سنگباران
قدرت ایران، بسیار فراتر از بستن تنگه هرمز
صبر
آینده از آن حسین(ع) است
قرض الحسنه
اخطار به وزارت ارشاد -وزارت اطلاعات و قوه قضاییه
[عناوین آرشیوشده]